Batman’da Fıstık Üreticilerine Verim ve Rekolte Desteği
Batman’da Fıstık Üreticilerine Verim ve Rekolte Desteği
İçeriği Görüntüle

Veteriner İşleri Müdürlüğü koordinesinde yürütülen çalışmalarla halk sağlığının korunması ve yaşam kalitesinin artırılması hedefleniyor.

7 Mahallede Eş Zamanlı İlaçlama

Belediye ekipleri, haşere oluşumunun yoğun görüldüğü sulak alanlar, rögarlar ve çöp konteynerleri başta olmak üzere riskli noktalarda düzenli ilaçlama çalışmaları gerçekleştiriyor.

Bu kapsamda Ziya Gökalp, Güneykent, Belde, Cudi, Bayındır, Korik ve Gültepe mahallelerinde eş zamanlı biyosidal ilaçlama uygulamaları yapıldı. Cadde ve sokaklarda yürütülen çalışmalarla vatandaşların yaz aylarını daha sağlıklı ve konforlu geçirmesi amaçlanıyor.

Batman Genelinde Riskli Alanlar Ilaclaniyor 2

Hastane Kampüsünde Kapsamlı Çalışma

Halkın yoğun olarak kullandığı alanlarda da ilaçlama faaliyetlerine ağırlık veriliyor. Batman Eğitim ve Araştırma Hastanesi kampüsünde gerçekleştirilen çalışmalarda otoparklar, yeşil alanlar ve haşere üremesine elverişli noktalar detaylı şekilde ilaçlandı.

Özellikle risk taşıyan altyapı alanlarında yapılan uygulamalarla olası sağlık sorunlarının önüne geçilmesi hedefleniyor.

Halk Ekmek Tesislerinde Dezenfeksiyon

Batman Belediyesi, gıda güvenliğini korumaya yönelik çalışmalarını da sürdürüyor. Cudi, Bayındır ve Korik mahallelerindeki Halk Ekmek satış büfeleri ile Gültepe Mahallesi’nde bulunan Halk Ekmek Fabrikası'nda kapsamlı dezenfeksiyon ve ilaçlama çalışmaları gerçekleştirildi.

Üretimden satış noktalarına kadar tüm alanlar hijyen standartlarına uygun şekilde zararlılardan arındırıldı.

Hafta Sonu da Devam Edecek

Belediyeden yapılan açıklamada, ilaçlama ve dezenfeksiyon çalışmalarının hafta sonu da kesintisiz sürdürüleceği belirtildi.

Yoğunlaştırılmış program kapsamında kent merkezindeki yaklaşık 35 Halk Ekmek büfesi, kamu sağlığı kuruluşları ve risk taşıyan biyolojik odak noktalarında periyodik ilaçlama çalışmaları yapılacak.

Amaç Halk Sağlığını Korumak

Batman Belediyesi, yaz sezonu boyunca kentin tüm mahallelerinde ilaçlama faaliyetlerini planlı şekilde sürdüreceğini belirterek, vatandaşların sağlıklı ve güvenli bir çevrede yaşamalarını sağlamak için çalışmaların aralıksız devam edeceğini bildirdi.