Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lisede eğitim gören 183 bini aşkın öğrenci, uzun ve yorucu bir dönemin ardından karnelerini alarak 3 aylık yaz tatiline ilk adımı attı.

Gültepe İlkokulu'nda Protokol ve Öğrenci Buluşması

Eğitim maratonunun son gününde, Batman merkez Gültepe İlkokulu’nda resmi bir karne dağıtım töreni düzenlendi. Tören; Batman Valisi Ekrem Canalp, İl Millî Eğitim Müdürü Yaşar Ciğer, eğitim idarecileri, öğretmenler ve çok sayıda velinin katılımıyla gerçekleşti. Sınıfları tek tek gezerek öğrencilerin heyecanına ortak olan Vali Canalp ve protokol üyeleri, çocuklara karnelerini ve yaz tatili hediyelerini takdim etti. Dönem boyunca büyük fedakarlık gösteren öğretmenlere de teşekkür belgesi niteliğinde tebrikler iletildi.

"Dinlenmek Aynı Zamanda Kendini Yenilemektir"

Karne dağıtımının ardından Batman’daki eğitim altyapısına ve tatil planlamasına dair önemli değerlendirmelerde bulunan Vali Ekrem Canalp, yaz tatilinin sadece boş zaman geçirmek anlamına gelmediğini vurguladı. Batman’da hayata geçirilen dev kütüphane projelerine dikkat çeken Canalp, öğrencilere şu tavsiyelerde bulundu:

İl Milli Eğitim Müdürü Yaşar Ciğer’den Mehmet Akif İlkokulu’na Ziyaret
İl Milli Eğitim Müdürü Yaşar Ciğer’den Mehmet Akif İlkokulu’na Ziyaret
İçeriği Görüntüle

"Bugün itibarıyla Batman'da 183 bin evladımız yaz tatiline giriyor. Bu üç aylık süreç evlatlarımız için büyük bir fırsat. Tatil elbette dinlenmek demektir ancak dinlenmek aynı zamanda kendini yenilemek anlamına gelir. Çocuklarımızın, kentimizde hizmete sunduğumuz ve Türkiye'de eşi benzeri olmayan büyüklükteki kapsamlı kütüphanelerimizi yoğun şekilde kullanmalarını istiyoruz. Kitap okuyarak ve geçmiş dönemin ders tekrarlarını yaparak geçirilecek bir tatil, ileride girecekleri sınavlarda kendilerini çok daha güvende hissetmelerini sağlayacaktır."

Vali Canalp’ten Velilere Hayati Uyarı: "Başarısızlıkta Ailenin de Payı Var"

Konuşmasının önemli bir bölümünü anne ve babalara ayıran Vali Ekrem Canalp, zayıf not getiren çocuklara karşı kırıcı olunmaması, anlayış ve hoşgörüyle yaklaşılması gerektiğinin altını çizdi. Eğitimin çok bileşenli bir yapı olduğunu hatırlatan Vali Canalp, ebeveynlere şu çarpıcı mesajı verdi:

"Eğer evlatlarımız güzel bir karne getirdiyse onları tebrik edelim, kutlayalım. Ancak bazı derslerden olumsuz notlar aldıysalar, durup düşünmemiz gerekiyor. Öğretmenlerimizin verdiği her olumsuz not yalnızca öğrenciye verilmiş bir not değildir. Nasıl ki başarıda anne ve babanın payı olduğunu gururla ifade ediyorsak, başarısızlıkta da ailenin payı vardır. Kısacası; başarıda da başarısızlıkta da hep birlikte sorumluyuz. Bunu unutmayalım ve evlatlarımıza bu bilinçle, şefkatle yaklaşalım."