Ancak tam da bu noktada çok açık ve hayati bir gerçeği yerel yöneticilere ve kamuoyuna hatırlatmak zorundayız.
Yeşil doku yetersizliği kronik bir sorun haline gelen Batmanımızda, oksijen azlığından, betonlaşmadan ve sağlıksız kentleşmeden en fazla etkilenen kesimlerin başında yine yaşlılarımız ve emeklilerimiz gelmektedir. Herkesin çok iyi bildiği üzere, emeklilerin bu şehirde en çok sığındığı, rahatça nefes alabildiği ve ücretsiz sosyalleşebildiği yegane yerler parklar ve yeşil alanlardır.
Betonlaşma Yaşlılarımıza Hizmet Olarak Sunulamaz
Hal böyleyken sormak gerekiyor: Emekliler için yapıldığı iddia edilen projelerle, onların bu şehirde en çok ihtiyaç duyduğu nefes alanlarını ortadan kaldırmak nasıl bir idari aklın ürünüdür? Yeşil dokuyu betonlaştırmak, ağaçları kesip yerine duvarlar örmek emeklilere ve yaşlılara bir hizmet ya da müjde olarak sunulabilir mi?
Kentimizdeki beş ayrı parkta “emeklilere yönelik lokal” adı altında yeni yapılaşmalar planlandığına dair sahadan çok ciddi bilgi ve duyumlar alıyoruz. Geçtiğimiz yıl bu konudaki beyanlar yerel gazete haberlerine de yansımıştı. O dönem teoride kalır, bu yanlışa imza atılmaz diyerek konuyu sıcak gündeme taşımamıştık. Ancak şimdi bu büyük hataya yönelik somut adımlar atılacağını üzülerek öğreniyoruz.
Parklara Yapılan Her Müdahale Halk Sağlığına Tehdittir
Daha önce mülki idare amirleri ve yerel yönetim tarafından parkların kesinlikle amacı dışında kullanılmayacağı yönünde verilmiş net sözler ortadayken, bu girişimler açık bir çelişkidir ve derin bir güven sorunu doğurmaktadır. Unutulmamalıdır ki parklar içerisine inşa edilecek her bir lokal demek; biraz daha beton, yeşil örtüye biraz daha müdahale demektir. Her bir yapı; biraz daha az ağaç ve biraz daha az oksijen demektir. Bu durum, Batman halkının sağlığına doğrudan olumsuz bir müdahaledir.
Bu aziz kentte geçmiş yıllarda da ne yazık ki aynı hatalar ısrarla yapıldı. Parkların içerisine tandırlar kuruldu, ticari büfeler yerleştirildi, muhtar ofisleri konduruldu. Her defasında kamuoyuna “küçük, masum bir yapı” denilerek başlandı ama sonuç her zaman çok büyük bir doğa tahribatı oldu. O dönem ortaya koyduğumuz haklı tepkiler üzerine parkların bir daha amacı dışında kullanılmayacağına dair kamuoyuna sözler verilmişti, gerekirse bu resmi belgeleri de tek tek açıklarız. Bugün aynı yanlışın “emekliler” gibi kutsal ve dokunulmaz bir değer üzerinden yeniden meşrulaştırılmasına asla izin vermeyeceğiz.
Sayın Valimiz Ekrem Canalp’e Açık Çağrımızdır
Emeklilere gerçekten hizmet etmek, onların yaşam kalitesini artırmak istiyorsanız; bu değerli büyüklerimizin kentteki yegane nefes ve huzur alanlarını ellerinden almayın. Onlara beton binalar değil, temiz hava ve gölgelik alanlar sağlayın. Yaşlılarımızın sosyalleşme hakkını onları doğadan kopararak değil, aksine doğayla daha fazla buluşturarak güçlendirin.
Batman Çevre Gönüllüleri Derneği olarak buradan tüm yetkililere açık ve net çağrımızdır: Şehrin can damarı olan parklarımıza tek bir çivi dahi çakılmamalıdır. Sayın Valimizin daha önce çevre hassasiyeti konusunda verdiği sözlerin arkasında durmasını bekliyor, kamuoyuna yansıyan bu betonlaşma planlarının derhal ve tamamen geri çekilmesini talep ediyoruz. Yeşil alanlar bir lüks değil, yaşamsal bir haktır ve bu hak hiçbir gerekçeyle gasp edilemez.





