Batmanlı Gençler Atık Şişeleri Proteze Dönüştürdüler
Batmanlı Gençler Atık Şişeleri Proteze Dönüştürdüler
İçeriği Görüntüle

Geliştirdikleri inovatif projeyle TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nda Türkiye üçüncülüğü elde eden gençler, Batman Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İdris Demir’i makamında ziyaret etti. Bilim dünyasından tam not alan proje, doğadaki kirliliği doğrudan insan sağlığına fayda sağlayacak bir modele dönüştürüyor.

Doğadan Toplanan Şişeler Medikal Aparatlara Dönüşüyor

Proje danışman öğretmeni Rabia Barışan Arslan rehberliğinde öğrenciler Yelda Yeter, İrem Buluç ve İsa Arığtekin tarafından hazırlanan “Vicdanın Teknolojisi Projesi” çevre kirliliğine savaş açıyor. Sokaklardan ve doğadan tek tek toplanan atık pet şişeler, özel işlemlerden geçirilerek ileri teknoloji üç boyutlu yazıcılarda hammadde olarak kullanılıyor. Bu inovatif geri dönüşüm zinciri sayesinde plastik atıklar, engelli ve hastaların hayatını kolaylaştıracak protez, ortez ve atel gibi yüksek maliyetli tıbbi destek aparatlarına dönüştürülüyor.

Rektör Prof. Dr. İdris Demir: "Toplumsal Fayda Üreten Bilim Çok Değerli"

Batı Raman Kampüsü Rektörlük Makamında gerçekleşen kabulde şampiyon öğrenciler ve öğretmenleriyle bir araya gelen Rektör Prof. Dr. İdris Demir, gençlerin bilimsel çalışmalara olan ilgisinden büyük gurur duyduğunu ifade etti. Teknolojinin insani bir vizyonla buluşmasının önemine değinen Rektör Demir, üretilen bilimsel çalışmaların toplumsal faydaya dönüşmesinin çok kıymetli olduğunu vurgulayarak başarılı ekibe hediye takdiminde bulundu.