Yapılan açıklamaya göre, katı atık vergisi bundan sonra su faturaları üzerinden tahsil edilecek. Bu durum, Batmanlıların su kullanım maliyetlerinin artmasına yol açacak.

Yasal Bir Zorunluluk

Belediye olarak suyu bugüne kadar en ucuz şekilde sunmaya çalıştıklarını belirten Vali Canalp, bu yeni düzenlemenin yerel bir karar olmadığını, Sayıştay tarafından tespit edilen ve tüm Türkiye genelinde uygulanması gereken yasal bir zorunluluk olduğunu vurguladı.

Batman’da Yarın Çok Sayıda Mahalle Enerjisiz Kalacak
Batman’da Yarın Çok Sayıda Mahalle Enerjisiz Kalacak
İçeriği Görüntüle

Önümüzdeki Faturalara Yansıyacak

Canalp, "Düzenlemenin dışında kalmamız mümkün değil" diyerek, uygulamanın önümüzdeki fatura döneminden itibaren geçerli olacağını işaret etti.

Yeni dönemle birlikte katı atık kaleminin de eklenmesiyle Batman’daki hane ve iş yerlerinin su giderlerinde artış yaşanacak.